Wat zet je op je visitekaartje? Tips voor een effectief visitekaartje

Wat zet je op je visitekaartje? Tips voor een effectief visitekaartje

Een visitekaartje is een handig middel om potentiele klanten contact met je te laten opnemen. Eigenlijk zou je ze altijd op zak moeten hebben, want je weet tenslotte nooit wie je vandaag gaat ontmoeten. Met een goed ontworpen visitekaartje kom je professioneel over en het zorgt ervoor dat de mensen die je ontmoet je zullen herinneren. De grote vraag is alleen: wat zet je op je visitekaartje? En wat moet je juist vermijden? 

1. Je naam

Dit is een open deur, maar het is toch goed om voor de zekerheid te vermelden dat je naam een essentieel stukje informatie is voor de mensen aan wie je je visitekaartje geeft. Alleen je bedrijfsnaam is niet voldoende. Maak het je klanten het zo gemakkelijk mogelijk om contact met je op te nemen. Dat begint met het geven van je naam zodat ze weten met wie men contact kan opnemen.

2. Je functie

Vermeldt duidelijk wat je functie is of wat je doet. Of je nou accountant bent, een coach of grafisch vormgever; het moet ten allen tijde duidelijk zijn wat je doet (dus wat voor dienst je verkoopt) en/of wat je functie is.  

3. Contactgegevens

Telefoonnummer, emailadres en website zijn essentiële gegevens die niet mogen ontbreken. Adresgegevens zijn alleen relevant als je diensten ook een bezoekadres vereisen, denk bijvoorbeeld aan een fotografie studio of tandarts. Werk je vanuit huis dan is een adres niet per se nodig.

4. Social Media

Het kan heel handig zijn om je social media te vermelden op je visitekaartje. Let hierbij wel op dat het de bedoeling is dat je professioneel over komt. Plaats dus alleen je handle van social media die je zakelijk gebruikt. Natuurlijk ben je hartstikke trots op je bloedjes van kinderen of je hond, maar iemand die een dienst van jou wil afnemen is daar doorgaans niet in geïnteresseerd. 

5. Een logo

Je logo is de visuele identiteit van je bedrijf. Een logo laat zien dat je bedrijf professioneel, geloofwaardig en betrouwbaar is. Belangrijk dus om je logo dus te plaatsen op je visitekaartje.

visitekaartje ontwerp projectontwikkelaar innovesta

6. Less is more

Een visitekaartje is slechts een klein kaartje. Het doel is om je contactinformatie duidelijk te presenteren aan diegene aan wie je het kaartje geeft. Zet je dus te veel informatie op je visitekaartje dan ga je voorbij aan dat doel. Houdt het simpel, zorg voor voldoende witruimte en zet alleen relevante informatie op het kaartje. 

7. Vermijdt foutjes

Je hebt een prachtig visitekaartje (laten) ontwerpen, maar na het drukken ontdek je een knoeperd van een fout. De ultieme visitekaartjes nachtmerrie natuurlijk. Check en dubbelcheck dus op spelfouten en kjjk ook goed of je contactinformatie correct is. 

8. Te klein lettertype

Je wilt ruimte besparen, maar als je lettertype te klein is, bestaat de kans dat mensen het niet kunnen lezen. Kies voor een grootte van ten minste 8 pt om te voorkomen dat mensen een vergrootglas nodig hebben om je visitekaartje te kunnen lezen. 

Visitekaartjes kunnen een handig middel zijn om klanten te werven, maar wat zet je op je visitekaartje? Welke informatie moet er op worden geplaatst en, ook heel belangrijk, welke informatie juist niet? Wanneer je door ons je visitekaartje laat ontwerpen dan adviseren we je natuurlijk ook hier in. Ook hoef je je niet druk te maken over de technische specificaties, zoals dpi, afloop en dergelijke. Ontwerp je wel zelf je eigen visitekaartjes dan ben je met deze 8 tips ben je er van verzekerd dat je een duidelijk en doeltreffend visitekaartje hebt. 

Meer van dit soort artikelen lezen? Abonneer je op onze nieuwsbrief, ontvang handige tips om je website te verbeteren en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van grafisch vormgeving en webdesign. 

Wat zet je op je visitekaartje? Pinterest Pin

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top